dinsdag 18 september 2007

Welkom - Welcome !

(See below for a shorter english version for the Nice-Brighton-Oxford people!)

Familie, vriendinnen, kennissen, nieuwsgierigen, ...
welkom aan iedereen op mijn Aberystwyth blog!


Zoals de meeste onder jullie wel zullen weten, is het aftellen begonnen - nog 3 dagen en ik vertoef in ongetwijfeld nog koudere en grillerige oorden - en komt "de dag" dichterbij ... De dag waarop ik dit belgenlandje voor welgeteld (maar!) 76 dagen vaarwel zeg, de dag waarop ik met heel veel pakken en zakken zal aankomen op mijn bestemming na 1 zee en 1 land doorkruist te hebben ... de dag waarop het allemaal zal beginnen.

Terwijl ik druk in de weer ben met al mijn benodigdheden en mindere beNODIGdheden (lees: mijn dierbare tweevoeters: schoenen) bijeen te zoeken, mijn witte en gekleurde was van elkaar te leren scheiden, mijn strijkkwaliteiten te perfectioneren, mijn mooie botjes te leren poetsen en nog een snelcursus "koken met een wok" te volgen, wou ik jullie toch al laten weten dat ik met het nieuwe academiejaar dat voor de deur staat, mij het goede voornemen heb genomen een blog te starten EN te onderhouden. Ik kreeg namelijk geregeld - of soms tot vervelens toe - de waarschuwing zeker iets van mij te laten horen. Ik ging akkoord in de ruil voor onder andere belgisch roddelvoer (hiermee doel ik in de eerste plaats op mijn (voornamelijk vrouwelijke) bachelorkameraden van de fantastische communicatiewetenschappen, waarvoor op voorhand mijn dank!). Aangezien het nogal cru gezegd idioot zou zijn ettelijke malen hetzelfde te herhalen, heb ik jullie allemaal de weg gewezen naar deze blog.
Hopelijk vinden jullie hier al wat je zocht.
Ik ga in ieder geval mijn beste vingertjes voorzetten om jullie up to daten te houden van het leven als universiteitsstudent in Aberystwyth en toerist in Great Britain.

En zoals iedereen mij wel gezegd heeft ("doe dat daar goe he!") bij het voorlopig laatste gesprek in den lijve, ik ga uiteraard mijn best doen om het daar goed te doen en jullie niet teleur te stellen. We zullen is zien wat die Aber Uni studenten voorstellen gezien door een VUB-bril (of tegenwoordig: lenzen)!

Aan de (communicatiewetenschappen)studenten: veel succes met het nieuwe academiejaar! Vergeet niet te feesten tussen al de profiel-twijfels door!
Aan de andere Erasmussers: eveneens veel succes. Hopelijk kennen jullie snel de weg!
Aan de familieleden: geen nood, kerstmis vieren we samen!

Aan iedereen: bedankt om mijn blog te bezoeken!

Dikke kus, Camille

PS: Indien geen al te zware bezwaren worden gemaakt, is het mogelijk dat in de toekomst deze blog grotendeels in het engels verschijnt, want uiteindelijk is het hele doel van mijn "reisje" engels leren! Zo kan ik alvast oefenen voor de vele essays die ik uit mijn mouw zal moeten schudden!








AND THEN NOW: the english translation for all those wonderful summer school friends I met along the way :-)! (Sorry you guys it's gonna be a bit shorter!)

Welcome to all of you as well! I didn't forget you, but I hope you understand that an english AND french translation would be a bit over the top, although of course it would be so much better for my and - some of - you their french, especially since you all speak and understand english just fine as well!

The countdown has begon, 3 more nights will be spend in my belgian bed and the 4th in Aberystwyth Wales, at Alexandra Hall near the seafront - oh yes, if you travel or student abroad, make it worth it :-p! I hope and plan to see some of you (Natie and Josie, you're first, and then hopefulle Louisa and of course last but not least Sophie!), and hope and plan to talk to the rest of you frequently. This blog is my way of keeping in touch. I will definitely write in english a lot as well, or maybe even always since I have to prepare for all those essays and let's not forget, improving my english is the whole point of this trip.

And I just want to say quickly: everybody from Nice, vous me manquez! gros bises!
And Katja and Manca: rada te imam!

Big kiss and huge hug!
Talk to you soon!

Camille

5 opmerkingen:

mizzzklaartje zei

ik ga zelfs in levende lijve geen afscheid kunnen nemen, maar ik zal het u dan virtueel zeggen "doe het daar goed hé"! Ik ga af en toe eens heel hard aan u denken en positieve vibes doorsturen, en wees gerust u kan op belgisch roddelvoer rekenen, ik zweer het op mijn eerste communiezieltje!
hou u supergoed meid en eens ge daar een adres enzo hebt geef het mij eens door, ik wil nog iets opsturen als dat kan :D

dikke dikke dikke zoen!

klaar -x-

Ola Askeladden zei

is noors roddelvoer ook goe ?

Jelle zei

DOET DA GOE! (Hoewel ik "amuseer u" veel toepasselijker vind)
Show them what VUBers are made of!

ps: maak de achtergrond van je blog wat lichter, en je tekst misschien wat groter! ik krijg pijn aan mijn ogen.. ;)

Anoniem zei

Euh, "alfred" ben ik dus. :)

Anoniem zei

Dag Camille!

Ik wist niet dat ge gisteren (vrijdag) al ons landje verlaten had!! Aangezien ik u geen persoonlijke "saluutjes amuseer u en doe het daar goed" heb kunnen zeggen, doe ik het via dit berichtje op uw blog. Ik heb uw site trouwens al bij "mijn favorieten" gezet, zodanig dat ik maar een muisklik verwijderd ben van uw Engels avontuur. Hopelijk gaat ge daar vlug "uwen draai" vinden, maar daar twijfel ik niet aan, gelijk da gij nog een straf wijveke zijt ;-) Schrijf maar dikwijls ne keer iets op uw site zodat wij, de zielige thuisblijvers, toch ook een beetje daar zijn! Voila, en dan nu het obligatoire SALUUTJES, AMUSEER U EN DOE HET DAAR GOED EH !!!

xx Tine